Menü
Széchenyi 2020

Adatkezelési szabályzat

AZ ÉRINTETT TERMÉSZETES SZEMÉLY JOGAIRÓL SZEMÉLYES ADATAI KEZELÉSE VONATKOZÁSÁBAN

Jelen adatkezelési tájékoztató az OSTOROSBOR Feldolgozó, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 3326 Ostoros, Nagyvölgy utca 2.) (a továbbiakban: Társaság / Adatkezelő) által kezelt személyes adatok körét, az adatkezelés időtartamát, célját, jogalapját, az érintettek jogait tartalmazza.

A Társaság adatkezelése az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016. április 27-i 2016/679 számú Rendeletének – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: GDPR) –, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (a továbbiakban: Infotv.) foglalt rendelkezéseken alapul.

A Társaság megfelelő intézkedéseket hozott annak érdekében, hogy az érintettek fenti két jogszabályban ismertetett jogai személyes adataik kezelése során maradéktalanul érvényesüljenek.

Az egyes fejezetekben a személyes adatok címzettjein kívül a Társaság ellenőrzési feladatait ellátó testületének Igazgatóság tagjai, választott könyvvizsgáló ellenőrzési tevékenységének ellátása során jogosult a Társaság által kezelt személyes adatokat megismerni.

Ha jogszabály az adatok megőrzésére a Tájékoztatóban megszabott időtartamnál hosszabb időt állapít meg, akkor a jogszabályban meghatározott időtartam az irányadó.

I. Az Adatkezelő megnevezése

Adatkezelő adatai:
Cégnév: OSTOROSBOR Feldolgozó, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Cégjegyzékszám: 10-10-020201
Székhely: 3326 Ostoros, Nagyvölgy utca 2.
Telefonszám: +36 36 556 040
Postacím: 3326 Ostoros, Nagyvölgy utca 2.
Adatvédelmi tisztviselő: Matiscsák Ágnes (matiscsak.agnes@ostorosbor.hu)

II. A kezelt adatok forrása

Társaságunk az általa kezelt adatokat az alábbi forrásból kaphatja meg:

  • az érintett, avagy nevében eljárásra jogosult személy;
  • a Társaság által megbízott, adatfeldolgozóként eljáró cégek által eljárásuk során az érintettől, avagy nevében eljárásra jogosult személytől;
  • nyilvános adatbázis (pl. Belügyminisztérium Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztálya által vezetett lakcímnyilvántartás, telefonkönyv, TAKARNET);
  • az ügyintéző által elért harmadik személy;
  • jogi eljárás esetén az ügyben eljáró közjegyző, bíróság, végrehajtó;
  • hagyatéki eljárásban az eljáró önkormányzat, közjegyző.

III. A Társaság által kezelt adatok köre

III. 1. Munkaviszonnyal kapcsolatos adatkezelés

Munkaügyi, személyzeti nyilvántartás

A munkavállalóktól csak olyan adatok kérhetők és tarthatók nyilván, illetve olyan munkaköri alkalmassági vizsgálatok (ideértve a munka alkalmassági orvosi vizsgálatot is) elvégzését lehet kérni, amelyet munkaviszonyra vonatkozó jogszabály ír elő, és amelyek munkaviszony létesítéséhez, fenntartásához és megszüntetéséhez szükségesek és a munkavállaló személyiségi jogait nem sértik.

A Társaság jogszabályi kötelezettség, illetve munkáltatói jogos érdek érvényesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdése f)) jogcímén munkaviszony létesítése, fenntartása vagy megszűnése céljából kezeli a munkavállaló alábbi adatait:

  1. név,
  2. születési név,
  3. születési helye, ideje,
  4. anyja neve,
  5. lakcíme,
  6. állampolgársága,
  7. adóazonosító jele,
  8. TAJ száma,
  9. nyugdíjas törzsszám (nyugdíjas munkavállaló esetén),
  10. telefonszám,
  11. e-mail cím,
  12. személyi igazolvány száma,
  13. lakcímkártya száma,
  14. bankszámlaszáma (ha a fizetés bankszámlára való átutalással történik),
  15. online azonosító (ha van)
  16. munkába lépésének kezdő és befejező időpontja,
  17. munkaköre,
  18. iskolai végzettségét, szakképzettségét igazoló okmány másolata,
  19. önéletrajz,
  20. fényképe (ha ezt kérték pl. az önéletrajzhoz),
  21. a munkabérrel, a bérfizetéssel, és egyéb juttatásokkal kapcsolatos adatok,
  22. a munkavállaló munkabéréből jogerős határozat vagy jogszabály, illetve írásbeli hozzájárulása alapján levonandó tartozás, illetve ennek jogosultságát igazoló okirat,
  23. a munkavállaló munkájának értékelését tartalmazó irat,
  24. a munkaviszony megszűnésének módja, az erre vonatkozó iratok,
  25. erkölcsi bizonyítvány (ha a munkakörhöz szükséges),
  26. a munkaköri alkalmassági vizsgálatokra vonatkozó iratok,
  27. magánnyugdíj pénztári és önkéntes kölcsönös biztosító pénztári tagság esetén a pénztár megnevezése, azonosító száma és a munkavállaló tagsági száma,
  28. külföldi munkavállaló esetén útlevélszám; munkavállalási jogosultságot igazoló dokumentumának megnevezése és száma,
  29. munkavállalót ért baleset jegyzőkönyvében rögzített adatok;
  30. saját személygépkocsi hivatali célra történő használata esetén a gépjármű forgalmi rendszáma és a jogosítvány száma;
  31. ha a munkakör ellátásához jogosítvány szükséges, a jogosítvány száma és másolata.

Betegségre és szakszervezeti tagságára vonatkozó adatokat a Társaság csak a Munka Törvénykönyvben meghatározott jog, vagy kötelezettség teljesítése céljából kezel.

A személyes adatok címzettjei: a munkáltató vezetője, a munkáltatói jogkör gyakorlója. A Társaság munkaügyi feladatokat ellátó munkavállalói, a bérszámfejtést és könyvelést végző munkatársak és adatfeldolgozók kizárólag az adott feladat ellátásához szükséges személyes adatokat ismerhetik meg.

A személyes adatok tárolásának időtartama: az 1-5, a 7-9., 16., 21-22., 27. pontok esetében a munkaviszony megszűnését követő 50 év, a többi adat tekintetében 3 év.

Az adatkezelés jogalapja: a Munka törvénykönyvén, a társadalombiztosítási-, adó- és nyugdíjjogszabályokon, és a munkáltató jogos érdekeinek érvényesítésén alapul.

A munkáltató a munkaszerződés megkötésével egyidejűleg a jelen Tájékoztató átadásával tájékoztatja a munkavállalót személyes adatainak kezeléséről és a személyhez fűződő jogairól.

Alkalmassági vizsgálatokkal – ideértve a munkaköri alkalmassági orvosi vizsgálatot is – kapcsolatos adatkezelés

A munkavállalóval csak olyan alkalmassági vizsgálat végeztethető el, amelyet jogszabály vagy munkaviszonyra vonatkozó szabály ír elő, vagy amely munkaviszonyra vonatkozó szabályban meghatározott jog gyakorlása, kötelezettség teljesítése érdekében szükséges. A vizsgálat előtt a munkavállalókat részletesen tájékoztatni kell többek között arról, hogy az alkalmassági vizsgálat milyen készség, képesség felmérésére irányul, a vizsgálat milyen eszközzel, módszerrel történik, és miért kell. Amennyiben jogszabály írja elő a vizsgálat elvégzését, akkor tájékoztatni kell a munkavállalókat a jogszabály címéről és számáról, valamint a pontos jogszabályhelyről is.

A kezelhető személyes adatok köre: a munkaköri, valamint az egészségügyi alkalmasság ténye, és az ehhez szükséges feltételek.

Az adatkezelés jogalapja: jogszabály (a Munka törvénykönyve, a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet) és a munkáltató jogos érdeke.

A személyes adatok kezelésének célja: munkaviszony létesítése, fenntartása, munkakör betöltése.

A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a vizsgálat eredményét a vizsgált munkavállalók, illetve a vizsgálatot végző szakember ismerhetik meg. A munkáltató csak azt az információt kaphatja meg, hogy a vizsgált személy a munkára (adott munkakör ellátására) alkalmas-e vagy sem, illetve milyen feltételek biztosítandók ehhez. A vizsgálat részleteit, illetve annak teljes dokumentációját azonban a munkáltató nem ismerheti meg.

A személyes adatok kezelésének időtartama: a munkaviszony megszűnését követő 3 év.

Felvételre jelentkező személyek adatainak kezelése

A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve, születési helye, ideje, anyja neve, lakcíme, képesítési adatok, az erre vonatkozó bizonyítványmásolatok, fénykép, telefonszám, e-mail cím, önéletrajz, a benyújtott pályázat, a jelentkezőről készített munkáltatói értékelés (feljegyzés).

A személyes adatok kezelésének célja: jelentkezés, pályázat elbírálása, a kiválasztott személlyel munkaszerződés megkötése. Az érintettet az elutasító döntés meghozatalát követő 15 napon belül tájékoztatni kell arról, ha a munkáltató nem őt választotta az adott állásra.

Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.

A személyes adatok címzettjei: a Társaságnál munkáltatói jogok gyakorlására jogosult vezető vagy testület, a leendő munkavállaló közvetlen felettesen, a munkaügyi, személyzeti feladatokat ellátó munkavállalók.

A személyes adatok tárolásának időtartama: a jelentkezés, pályázat elbírálását követő 15 nap. A ki nem választott jelentkezők személyes adatait a 16. napon törölni kell. Törölni kell annak a jelentkezőnek az adatait is, aki jelentkezését, pályázatát visszavonta.

A munkáltató csak az érintett kifejezett, egyértelmű és önkéntes hozzájárulása alapján őrizheti meg a fenti határidőn túl a pályázatokat, feltéve, ha azok megőrzésére a jogszabályokkal összhangban álló adatkezelési célja elérése érdekében szükség van. E hozzájárulást a felvételi eljárás lezárását követően kell kérni a jelentkezőktől.

IV. A részvényesek nyilvántartása

Részvényesi minőséggel kapcsolatos személyes adatok kezelése

A részvényes alábbi személyes adatai kezelhetők:

  1. név,
  2. születési név,
  3. születési helye, ideje,
  4. anyja neve,
  5. lakcíme,
  6. adóazonosító jele,
  7. TAJ száma,
  8. telefonszám,
  9. e-mail cím,
  10. személyi igazolvány száma,
  11. lakcímkártya száma,
  12. bankszámlaszáma (ha bármely pénzbeli juttatás bankszámlára való átutalással történik),
  13. részvénykönyvbe való bejegyzés időpontja és a törlés időpontja,
  14. részvénysorozatonként a részvények darabszáma, a részvényes tulajdoni részesedésének mértéke.

A személyes adatok címzettjei: az igazgatóság tagjai. A Társaság munkaügyi feladatokat ellátó munkavállalói, a bérszámfejtést és könyvelést végző munkatársak és adatfeldolgozók, valamint a részvénykönyvet vezető munkatárs kizárólag az adott feladat ellátásához szükséges adatokat ismerhetik meg.

A személyes adatok tárolásának időtartama a Társaság iratkezelési szabályzatának megfelelően az 1-7, valamint a 14. pontok esetében a részvényesi jogviszony megszűnését követő 5 év, a többi adat tekintetében 3 év.

Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés a Polgári Törvénykönyv rendelkezésein, az adó jogszabályokon és a Társaság jogos érdekeinek érvényesítésén alapul.

V. Jogi kötelezettségen alapuló adatkezelések

Adatkezelés az adó- és számviteli kötelezettségek, a földhasználattal kapcsolatos adatszolgáltatás (földhasználati nyilvántartásba történő bejegyzés, támogatás igénylés) teljesítése céljából

A Társaság kezeli a vevőként, szállítóként, integrációban résztvevőként, föld bérbeadójaként, szolgáltatás igénybe vevőjeként, illetve vele egyéb üzleti kapcsolatban álló vagy üzleti kapcsolatba lépő természetes személyek törvényben meghatározott adatait.

A kezelhető személyes adatok köre:

a természetes személy természetes személyazonosító adatai:

  1. név
  2. születési hely, idő,
  3. anyja neve,
  4. lakcíme,
  5. adószáma és adóazonosító száma,
  6. vállalkozói igazolvány száma,
  7. őstermelői igazolvány száma.

Földhaszonbérlet esetén fentieken túl a bérbeadó:

  1. állampolgársága,
  2. személyi azonosítója,
  3. a Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamarai tagsági azonosító száma,
  4. a bérleti szerződés tárgyát képező ingatlan(ok) helyrajzi száma.

Az adatkezelés jogalapja: az adójogszabályokban (pl. az általános forgalmi adóról szóló 2017. évi CXXVII. törvény, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény, az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény, a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. tv. és a Fétv. (2013. évi CCXII. tv.), foglalt kötelezettségeknek való megfelelés, illetve azok teljesítése, valamint szerződéskötést megelőzően megteendő intézkedések (szerződés megkötése), szerződés-módosítás esetén: szerződés teljesítése) jogcímen alapul.

A személyes adatok címzettjei: (az adatokat megismerheti, kezelheti): a Társaság szerződés megkötésével, – nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat-, továbbá a könyvelési, – adózási feladatokat ellátó munkavállalói, megbízottjai és a Társaság vezető tisztségviselői.

A személyes adatok tárolásának időtartama: a szerződés megszűnését követő 7 év.

Kifizetői feladatok ellátásához kapcsolódó adatkezelés

A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogcímén, törvényben (jogszabályban) előírt adó- és járulékkötelezettségek teljesítése (adó-, adóelőleg, járulékok megállapítása, bérszámfejtés, társadalombiztosítási ügyintézés) céljából kezeli azon érintettek – munkavállalók, részvényesek, foglalkoztatottak, egyéb juttatásban részesülők – adótörvényekben előírt személyes adatait, akikkel kifizetői (az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art. 7.§ 31.) kapcsolatban áll.

A kezelt adatok köre:

a természetes személy természetes személyazonosító adatai:

  1. név
  2. születési hely, idő,
  3. anyja neve,
  4. lakcíme,
  5. adószáma és adóazonosító száma,
  6. társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ szám),
  7. ha az érintett nyugdíjas, a nyugdíjas törzsszáma,
  8. bankszámlaszám.

Amennyiben az adótörvények ehhez jogkövetkezményt fűznek, a Társaság kezelheti a munkavállalók egészségügyi (Szja tv. 40.§) és szakszervezeti (Szja 47.§ (2) b./) tagságra vonatkozó adatait az adó- és járulékkötelezettségek teljesítése (bérszámfejtés, társadalombiztosítási ügyintézés) céljából.

Az adatkezelés jogcíme: az adójogszabályokban (az általános forgalmi adóról szóló 2017. évi CXXVII. törvény, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény, az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény), a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvényben foglalt kötelezettségeknek való megfelelés, illetve azok teljesítése.

A személyes adatok tárolásának időtartama a jogalapot adó jogviszonymegszűnését követő 7 év.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság vezető tisztségviselői, adózási-, bérszámfejtési-, társadalombiztosítási- (kifizetői), könyvelői feladatait ellátó munkavállalói, megbízottjai.

VI. Szerződésekhez kapcsolódó adatkezelések

Szerződéses kapcsolatban álló partnerek személyes adatainak nyilvántartása, kezelése

Az adatkezelés jogcíme: szerződéskötést megelőzően megteendő intézkedések, szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése.

Az érintettek köre: a Társasággal szerződött természetes személyek.

A kezelt adatok köre:

  1. az érintett neve,
  2. születési neve,
  3. születési helye, ideje,
  4. anyja neve,
  5. lakcíme,
  6. adóazonosító jele,
  7. adószáma,
  8. vállalkozói-, őstermelői igazolvány száma,
  9. az őstermelői igazolvány 1. számú betétlapjában meghatározott egyéb személyes adatok,
  10. személyi igazolvány száma,
  11. lakcíme,
  12. székhelye,
  13. telefonszáma,
  14. email címe,
  15. honlap-címe,
  16. bankszámlaszáma,
  17. vevőszáma (ügyfélszáma, rendelésszáma),
  18. online azonosítóját.

A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és átmeneti szabályokról szóló 2013. évi CCXII. törvényben (a továbbiakban: Fétv.), valamint a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII. 23.) Korm. rendeletben foglalt kötelezettség teljesítése érdekében a termőföldet bérbe adó földtulajdonos (haszonélvező) esetében a kezelt adatok köre:

  1. természetes személy szerződő fél esetén:
    1. természetes személyazonosító adatait (szerződött természetes személy neve, születési helye, ideje, anyja neve),
    2. személyi azonosítóját a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá tartozó természetes személyek esetében,
    3. a személyi azonosítóval nem rendelkező személy esetében a Fétv. 2/A. §-ban meghatározott belső egyedi azonosító számot, feltéve, ha arról tájékoztatást kapott,
    4. állampolgárságát,
    5. lakcímét;
  2. a gazdálkodó szervezet szerződő fél esetében
    1. a vezető tisztségviselő vagy cégvezető családi és utónevét, lakcímét, illetve a törvényes képviselő családi és utónevét, tisztségét,
    2. a részéről eljáró meghatalmazott természetes személy családi és utónevét, lakcímét,
  3. Ha a szerző természetes személy tagja a Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamarának akkor a tagsági azonosító számát is tartalmaznia kell a szerződésnek, amelyet a Társaság nyilván tart.
  4. A bérleti szerződés tárgyát képező föld helyrajzi száma.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság földhaszonbérleti szerződéseket nyilvántartó dolgozói, a könyvelési, adózási feladatokat ellátó munkavállalói, megbízottjai és a szerződéseket szerkesztő adatfeldolgozói.

A személyes adatok tárolásának időtartama: a szerződés megszűnését követő 7 év. Ha a földhaszonbérleti szerződést a hatóság nem hagyja jóvá, úgy a jóváhagyás megtagadását követő 30 nap, kivéve, ha a jóváhagyás megtagadása miatt peres eljárás indul. Ebben az esetben a per jogerős befejezését követő 30 nap.

Az adatkezelés jogalapja: a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló szabályokról szóló 2013. évi CCXII. törvény (a továbbiakban: Fétv.) 13. és 48. paragrafusában, a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII. 23.) Korm. rendeletben, az adójogszabályokban és a támogatási jogszabályban (pl. 2007. XVII. tv.) foglalt kötelezettségeknek való megfelelés, illetve azok

teljesítése, valamint szerződéskötést megelőzően megteendő intézkedések (szerződés megkötése), jogcímen alapul.

Az érintett személlyel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés a Fétv.-ben,- a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII. 23.) Korm. rendeletben, az adójogszabályokban (a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény) és a támogatási jogszabályban (pl. 2007. XVII. törvény) foglaltaknak való megfelelés, továbbá szerződéskötési szándék,

illetve szerződés teljesítése jogcímen alapul. A tájékoztatás megtörténhet magában a szerződésben, illetve az annak mellékletét képező tájékoztatóban is.

Jogi személy partnerek természetes személy képviselőinek személyes adatai

A kezelhető személyes adatok köre:

  1. a természetes személy neve,
  2. címe,
  3. telefonszáma,
  4. e-mail címe,
  5. online azonosítója.

A személyes adatok kezelésének célja: a Társaság jogi személy partnerével szerződés megkötése, teljesítése, üzleti kapcsolattartás.

Az adatkezelés jogalapja: a Társaság jogos érdeke.

A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaság szerződést kötő (nyilvántartó), valamint a könyvelési feladatokat ellátó munkavállalói, adatfeldolgozói és megbízottjai.

A személyes adatok tárolásának időtartama: az üzleti kapcsolat, illetve az érintett képviselői minőségének fennállását követő 5 év. Ha jogszabály (pl. adótörvény stb.) ennél hosszabb időt állapít meg a szerződések nyilvántartására, illetve tárolására, akkor e jogszabályokban meghatározott időtartam.

Adatkezelés a pénzmosás elleni kötelezettségek teljesítése céljából

A Társaság jogi kötelezettség teljesítése jogcímén, a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozása megelőzése és megakadályozása céljából kezeli ügyfelei, ezek képviselői, és a tényleges tulajdonosoknak a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben (Pmt.) meghatározott adatait:

  1. családi és utónevét,
  2. születési családi és utónevét,
  3. állampolgárságát,
  4. születési helyét, idejét,
  5. anyja születési nevét,
  6. lakcímét, ennek hiányában tartózkodási helyét,
  7. azonosító okmányának típusát és számát;
  8. lakcímet igazoló hatósági igazolványa számát, a bemutatott okiratok másolatát.

A személyes adatok címzettjei: a Társaság szerződéskötéssel kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalói, a Társaság vezetője és a Társaság Pmt. szerinti kijelölt személye.

A személyes adatok tárolásának időtartama: az üzleti kapcsolat megszűnésétől, illetve az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 7 év. (Pmt. 56.§ (2) bekezdése)

VII. Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés

Munkahelyi kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés

A Társaság a fióktelepén, telephelyén, az emberi élet, testi épség, személyi szabadság, az üzleti titok

védelme és a vagyonvédelem céljából elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz, amely kép rögzítést tesz lehetővé, ez alapján személyes adatnak tekinthető az érintett magatartása is, amit a kamera rögzít.

Ezen adatkezelés jogalapja a munkáltató jogos érdekeinek érvényesítése, és az érintett hozzájárulása.

Az elektronikus megfigyelőrendszer adott területen történő alkalmazásáról jól látható helyen, jól olvashatóan, a területen megjelenni kívánó harmadik személyek tájékozódását elősegítő módon figyelemfelhívó jelzést, tájékoztatást kell elhelyezni. Ha több kamera van a Társaságnál, kameránként kell tájékoztatni az érintetteket. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az elektronikai vagyonvédelmi rendszer által folytatott megfigyelés tényére, valamint a rendszer által rögzített, személyes adatokat tartalmazó kép- és hangfelvétel készítésének, tárolásának céljára, az adatkezelés jogalapjára, a felvétel tárolásának helyére, a tárolás időtartamára, a rendszert alkalmazó (üzemeltető) személyére, az adatok

megismerésére jogosult személyek körére, továbbá az érintettek jogaira és érvényesítésük rendjére.

A megfigyelt területre belépő harmadik személyekről (ügyfelek, látogatók, vendégek) képfelvétel a hozzájárulásukkal készíthető és kezelhető.

A hozzájárulás ráutaló magatartással is megadható. Ráutaló magatartás különösen, ha az ott tartózkodó természetes személy a megfigyelt területre az oda kihelyezett elektronikus megfigyelő-rendszer alkalmazásáról tájékoztató jelzés, ismertetés ellenére a területre bemegy.

Munkavállalók esetén az adatkezelés jogcíme: a munkáltató jogos érdeke.

A rögzített felvételek felhasználás hiányában maximum 3 (három) munkanapig őrizhetőek meg.

Felhasználásnak az minősül, ha a rögzített kép-, hang-, vagy kép- és hangfelvételt, valamint más személyes adatot bírósági vagy hatósági eljárásban bizonyítékként kívánják felhasználni.

Az, akinek jogát vagy jogos érdekét a kép-, hang-, vagy a kép- és hangfelvétel adatának rögzítése érinti, a kép-, hang-, valamint kép- és hangfelvétel rögzítésétől számított három munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot annak kezelője ne semmisítse meg, illetve ne törölje.

Nem lehet elektronikus megfigyelőrendszert alkalmazni olyan helyiségben, amelyben a megfigyelés az emberi méltóságot sértheti, így különösen az öltözőkben, zuhanyzókban, az illemhelyiségekben vagy például orvosi szobában, illetve az ahhoz tartozó váróban, továbbá az olyan helyiségben sem, amely a munkavállalók munkaközi szünetének eltöltése céljából lett kijelölve.

Munkaidőn kívül vagy munkaszüneti napokon a munkahely teljes területe megfigyelhető.

Az elektronikus megfigyelőrendszerrel rögzített adatok címzettjei (a felvétel megtekintésére jogosult): a jogsértések feltárása és a rendszer működésének ellenőrzés céljából a kezelő személyzet, a munkáltató vezetője, továbbá a megfigyelt terület munkahelyi vezetője.

GPS navigációs rendszer alkalmazásával kapcsolatos adatkezelés

A GPS rendszer alkalmazásának jogalapja a munkáltatói jogos érdek, célja: munkaszervezés, logisztika, munkavállalói kötelezettségek teljesítésének ellenőrzése.

A kezelt adatok: gépjármű rendszáma, (az erőgép, munkagép azonosítója) a megtett útvonal, távolság, gépjárműhasználat (erőgép- munkagép használat) időtartama, üzemanyag szintje.

Az ellenőrzés csak a munkáltató gépjárművének (erőgép, munkagép) ellenőrzésére terjedhet ki.

Munkahelyi be- és kiléptetéssel kapcsolatos adatkezelés

Beléptető rendszer (nem elektronikus) működtetése esetén tájékoztatást kell elhelyezni az adatkezelő személyéről és az adatok kezelésének módjáról.

A kezelhető személyes adatok köre: a természetes személy neve, belépés, kilépés ideje.

Az adatkezelés jogalapja: a munkáltató jogos érdekeinek érvényesítése.

A személyes adatok kezelésének célja: vagyonvédelem, szerződés teljesítése, munkavállalói kötelezettségek teljesítésének ellenőrzése.

A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái: a Társaságnál munkáltatói jogok gyakorlására jogosult vezető, adatfeldolgozóként a Társaság vagyonvédelmi megbízottjának foglalkoztatottjai.

A személyes adatok tárolásának időtartama: 6 hónap

VIII. Az adatfeldolgozók köre

NÉV SZÉKHELY TEVÉKENYSÉG
Dr. Matiscsák Éva Ügyvédi Iroda 1137 Budapest, Szent István körút 18. II/13. Jogi tanácsadás, szerződés-előkészítés, képviselet.
Crowe FST Consulting Korlátolt Felelősségű Társaság 1124 Budapest, Jagelló út 14. Könyvvizsgálat
Prevenció-Eger Kft. 3324 Felsőtárkány, Fenyő út 2. Üzemorvos

IX. Az érintettek jogai

Az érintett hozzáférési joga

Az Érintett kérelmére a Társaság tájékoztatást nyújt arra vonatkozóan, hogy a Társaság maga, illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó kezeli-e személyes adatait. Az érintettnek biztosítani kell, hogy – a kérésének megfelelően – megismerje az alábbi információkat:

  • az adatkezelés célja,
  • a kezelt személyes adatok kategóriái,
  • a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai,
  • a személyes adatok címzettjei vagy címzettek kategóriái,
  • személyes adatok forrására vonatkozó adatok, ha azt nem az érintettől gyűjtötték,
  • az érintett jogai, miszerint kérelmezheti a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, az adatkezelés kapcsán az adatvédelmi hatóságnál panasszal élhet,
  • a személyes adatok harmadik országokba vagy nemzetközi szervezetek részére történő továbbításának ténye és a megfelelő alkalmas garanciák,
  • automatizált döntéshozatalra kerül-e sor, vagy profilalkotás történik-e, illetve erre milyen logika alapján kerül sor, és milyen következményei lehetnek az érintettre nézve.

Ha a Társaság nagy mennyiségű információt kezel az érintettről, úgy kérheti az érintettet, hogy pontosítsa, kérése mely információkra, illetve a Társaság mely adatkezelési tevékenységére vonatkozik.

Az érintett helyesbítéséhez való joga

A Társaság az érintett kérelmére haladéktalanul kijavítja, pontosítja, illetve kiegészíti az érintettre vonatkozó személyes adatokat.

A helyesbítés tényéről, a helyesbített személyes adatokról – hacsak ez nem bizonyul lehetetlennek vagy nem igényel aránytalan erőfeszítést – a Társaság tájékoztatja a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozókat.

Az érintett törléshez való joga

Az érintett kérelmére a Társaság törli a személyes adatokat, ha

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat a Társaság gyűjtötte vagy más módon kezelte,
  • a személyes adatok kezelése jogellenes, különösen
    • az adatkezelés az adatvédelmi alapelvekkel ellentétes,
    • megszűnt az adatkezelés célja,
    • eltelt a személyes adatok megőrzésének időtartama,
    • megszűnt az adatkezelés jogalapja, és nincs másik alkalmazandó jogalap,
  • az érintett visszavonja az adatkezeléshez adott hozzájárulását és az adatkezelésnek nincs más jogalapja,
  • a személyes adatok törlését jogszabály, az Európai Unió jogi aktusa, az adatvédelmi hatóság vagy a bíróság elrendeli,
  • az érintett tiltakozik a személyes adatok kezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre.

Amennyiben személyes adatok törlésére kerül sor, úgy a Társaság – hacsak ez nem bizonyul lehetetlennek vagy nem igényel aránytalan erőfeszítést – minden olyan címzettet tájékoztat a törléséről, akivel a személyes adatokat közölte.

A Társaság nem köteles a személyes adatok törlésére, ha az adatkezelés

  • a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából
  • jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez
  • a magyar vagy Európai Uniós jogszabály által a Társaságra telepített, személyes adatok kezelésére irányuló kötelezettség teljesítéséhez
  • közérdekből vagy a Társaságra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges.

Az érintett adatkezelés korlátozásához való joga

Az érintett kérésére a Társaság korlátozza az adatkezelést

  • ha az érintett vitatja a Társaság vagy annak adatfeldolgozója által kezelt személyes adatok pontosságát és az adatok pontossága kétséget kizáróan nem állapítható meg, amely esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg a Társaság ellenőrzi a személyes adatok pontosságát;
  • az adatkezelés jogellenes, azonban az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
  • az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra kerül, hogy a Társaság jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

Az adatkezelés korlátozásának időtartama alatt a korlátozással érintett személyes adatokat a tárolás kivételével kizárólag

  • az érintett hozzájárulásával,
  • jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, vagy védelméhez,
  • más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében,
  • az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.

A Társaság minden olyan címzettet tájékoztat a korlátozásról, akivel a személyes adatot közölte, kivéve, ha az lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel.

A Társaság az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az érintettet előzetesen tájékoztatja.

Az érintett tiltakozáshoz való joga

Az érintett tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen, ha

  • az adatkezelés közérdekű vagy a Társaságra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges,
  • az adatkezelés a Társaság vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges. Ebben az esetben kizárólag akkor kezelhetők tovább a személyes adatok, ha a Társaság bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, alapvető jogaival és szabadságaival szemben, avagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

Amennyiben a Társaság egyetért a tiltakozási kérelemmel, úgy megszünteti az adatkezelést és erről értesíti azokat a címzetteket is, akiknek a személyes adatokat továbbította. 

Az érintett adathordozhatósághoz való joga

Az érintett kérheti, hogy a Társaság – a hozzájárulás alapján vagy a szerződés teljesítése érdekében történő – adatkezelés céljából rendelkezésre bocsátott személyes adatait tagolt, széles körben használt és géppel olvasható formában adjuk át Önnek. Szintén jogában áll kérvényezni, hogy ezen adatokat egy másik adatkezelő részére továbbítsuk

X. Az érintett kérelmének előterjesztése, az Adatkezelő intézkedései

Az Érintettől érkezett kérelmet a Társaság a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül válaszolja meg. Amennyiben az Érintett kérelme összetett, avagy a kérelmek száma azt indokolja, úgy a határidő további 60 nappal meghosszabbítható. Amennyiben ilyen határidő hosszabbításra kerül sor, úgy a Társaság erről a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül tájékoztatja az Érintettet.

Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

Az Adatkezelő a GDPR 13. és 14. cikk szerinti információkat és az érintett jogairól szóló tájékoztatást (GDPR 15-22. és 34. cikk) és intézkedést díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az Adatkezelőt terheli.

Ha az Adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

XI. Adatbiztonsági intézkedések  

A Társaság valamennyi adatkezelése vonatkozásában a személyes adatok biztonsága érdekében megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR és az Infotv., érvényre juttatásához szükségesek.

A Társaság az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a véletlen vagy jogellenes megsemmisítés, elvesztés, megváltoztatás, sérülés, jogosulatlan nyilvánosságra hozatal vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférés ellen.

A Társaság a személyes adatokat bizalmas adatként kezeli. A munkavállalóknak a személyes adatok kezelésére vonatkozóan titoktartási kötelezettséget ír elő.

A Társaság az informatikai rendszereket tűzfallal védi, és vírusvédelemmel látja el.

A Társaság az elektronikus adatfeldolgozást, nyilvántartást számítógépes program útján végzi, amely megfelel az adatbiztonság követelményeinek. A program biztosítja, hogy az adatokhoz csak célhoz kötötten, ellenőrzött körülmények között csak azon személyek férjenek hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van.

XII. Hogyan tehet adatai felhasználásával vagy az Önt megillető jogok gyakorlásával kapcsolatban panaszt?

Ha panaszt szeretne tenni azzal kapcsolatosan, ahogyan a személyes adatait kezeljük, beleértve a fent ismertetett jogok bármelyikével kapcsolatos panaszokat is, azt az alábbi címen teheti meg:

postai cím: 3326 Ostoros, Nagyvölgy utca 2.
e-mail cím: ostorosbor@ostorosbor.hu
telefon: +36 36 556 040
személyesen: 3326 Ostoros, Nagyvölgy utca 2.
Az adatvédelmi felügyelet elérhetőségei:

Ha nem elégedett a válaszunkkal, illetve úgy véli, hogy méltánytalanul vagy jogellenesen kezeljük az adatait, akkor panaszt emelhet az adatvédelmi felügyeletnél. Az adatvédelmi felügyeletről és annak panaszkezelési eljárásáról további információk itt találhatók: http://www.naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html.

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: 06-1-391-1400
Fax: 06-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: http://www.naih.hu

A fent írtakon túl, Ön jogosult jogellenes adatkezelés esetén polgári pert indítani. Amennyiben vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett el, úgy kártérítési igényt érvényesíthet a Társasággal szemben.

Bírósághoz fordulás esetén a pert az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is meg lehet indítani.

XIII. Az Adatkezelési tájékoztató megismertetése

Intézkedések a Tájékoztató megismertetése érdekében

A Tájékoztatót meg kell ismertetni a Társaság valamennyi munkavállalójával (foglalkoztatottjával), és a munkavégzésre irányuló szerződésekben elő kell írni, hogy betartása és érvényesítése minden munkavállaló (foglalkoztatott) munkaköri kötelezettsége.

A Társasággal szerződéses kapcsolatba kerülő vagy szerződéses kapcsolatban lévő természetes személyek figyelmét fel kell hívni, hogy a Tájékoztató hol található meg, illetve milyen rendelkezéseket tartalmaz.